Hoppa till innehåll
  • Så fungerar det
    • Använd TeamPay
    • Kom igång
    • Administration
    • Införande
  • Varför TeamPay?
    • Föreningar
    • Enskilda lag
    • Cuparrangörer
    • Eventarrangörer
    • Elitföreningar
  • Funktioner
  • Kundcase
  • Partners
  • Blogg
  • Så fungerar det
    • Använd TeamPay
    • Kom igång
    • Administration
    • Införande
  • Varför TeamPay?
    • Föreningar
    • Enskilda lag
    • Cuparrangörer
    • Eventarrangörer
    • Elitföreningar
  • Funktioner
  • Kundcase
  • Partners
  • Blogg
Testa TeamPay
  • TeamPay
  • januari 20, 2020

Fem enkla knep för smartare försäljning

Vi har alla varit där, i en lång ringlande kioskkö under fotbollsturneringen. Andra halvlek börjar, inget fika denna gång. Många av oss har också varit på andra sidan som volontärer i kiosken.

Varje paus innebär en intensiv period av försäljning och ett ibland till synes omöjligt uppdrag att hinna med alla som ska beställa. Det är därför inte konstigt att inte alla vill stå i kassan, eller hur? Med TeamPay blir det enklare att engagera sig i föreningslivet.

Här presenterar vi våra fem bästa tips på hur man kan minska stress i kassan och korta köerna, direkt från appen!

  1. Anpassa kassorna efter köerna
    TeamPay har inget tak på hur många kassor föreningen kan öppna, inte heller hur många användare som kan bjudas in! Det betyder att man enkelt kan fixa extrabemanning under kioskens toppar och sälja mer. Öppna fler kassor när köerna växer eller planera redan i förväg, exempelvis inför lunchruset!

  2. Öppna kassor där det behövs
    Men ibland är man inte så många volontärer på plats och då handlar det istället om att använda resurserna på ett smart sätt. Med TeamPay byter användarna enkelt kassa – från kiosken till parkeringen – när behovet för förstärkning finns!

  3. Ta betalt i ena – hämta ut i andra
    Att sköta beställning, betalning och tillagning i samma kiosk blir lätt stressigt när köerna är längre. Testa gärna att dela upp så att beställningen och betalning kan göras innan man är framme i kiosken för upphämtning. Eller kör på två led, ett för beställning och ett för upphämtning! Varför inte beställa en kaffe direkt i entrén?

  4. Öppna i tid och ta emot förköp
    Både personalen i kiosken och besökarna vill undvika att det bli köbildning när matchen redan börjat, kom därför ihåg att öppna kiosken i god tid innan. För att kunna fokusera ytterligare på servering kan man också ta emot förköp, det underlättar också för leveranser efter matchen när allt redan är betalt!

  5. Tänk nytt och erbjud mer
    Som besökare vill man undvika att behöva gå ena kön till den andra för att kunna köpa det man vill ha. Med TeamPay kan man samla allt i en eller flera kassor i mobilen, alla har därför möjlighet att sälja allt. Våga utmana traditionella arbetssätt! 

Dela det här inlägget

Läs mer

Fortnox – Smidig bokföring och fakturering

1 juni, 2020 Inga kommentarer

Som vi brukar säga, föreningslivet ska vara enkelt. Vår partner Fortnox erbjuder allt föreningen behöver för smidig bokföring och fakturering för kassören!

Läs mer »

Åtta grunder för att lyckas tillsammans.

10 januari, 2020 Inga kommentarer

Precis som föreningslivet handlar TeamPay om att arbeta tillsammans. Med små förändringar i hur man jobbar kring matchdagar och turneringar kan man uppnå stora resultat. Det bästa av allt, det krävs inte mycket alls!

Läs mer »
Facebook Instagram
Så fungerar det

Använd TeamPay

Kom igång

Administration

Varför TeamPay

För föreningar

För cuparrangörer

Funktioner

Kundase

Kontakta oss på
info@teamtools.se

Vi är en Swish Technical Supplier.

© 2020 TeamPay. All rights reserved.