Varje paus innebär en intensiv period av försäljning och ett ibland till synes omöjligt uppdrag att hinna med alla som ska beställa. Det är därför inte konstigt att inte alla vill stå i kassan, eller hur? Med TeamPay blir det enklare att engagera sig i föreningslivet.
Här presenterar vi våra fem bästa tips på hur man kan minska stress i kassan och korta köerna, direkt från appen!
- Anpassa kassorna efter köerna
TeamPay har inget tak på hur många kassor föreningen kan öppna, inte heller hur många användare som kan bjudas in! Det betyder att man enkelt kan fixa extrabemanning under kioskens toppar och sälja mer. Öppna fler kassor när köerna växer eller planera redan i förväg, exempelvis inför lunchruset! - Öppna kassor där det behövs
Men ibland är man inte så många volontärer på plats och då handlar det istället om att använda resurserna på ett smart sätt. Med TeamPay byter användarna enkelt kassa – från kiosken till parkeringen – när behovet för förstärkning finns! - Ta betalt i ena – hämta ut i andra
Att sköta beställning, betalning och tillagning i samma kiosk blir lätt stressigt när köerna är längre. Testa gärna att dela upp så att beställningen och betalning kan göras innan man är framme i kiosken för upphämtning. Eller kör på två led, ett för beställning och ett för upphämtning! Varför inte beställa en kaffe direkt i entrén? - Öppna i tid och ta emot förköp
Både personalen i kiosken och besökarna vill undvika att det bli köbildning när matchen redan börjat, kom därför ihåg att öppna kiosken i god tid innan. För att kunna fokusera ytterligare på servering kan man också ta emot förköp, det underlättar också för leveranser efter matchen när allt redan är betalt! - Tänk nytt och erbjud mer
Som besökare vill man undvika att behöva gå ena kön till den andra för att kunna köpa det man vill ha. Med TeamPay kan man samla allt i en eller flera kassor i mobilen, alla har därför möjlighet att sälja allt. Våga utmana traditionella arbetssätt!