Här har vi tagit fram åtta grundläggande principer att arbeta efter för att få en enklare vardag och lönsamma resultat.
- Köbildning sker oftast innan match, i pauser och strax efteråt. Förbered er innan genom att vara flera i närheten som kan ta betalt i appen. Det ger snabba köer, god försäljning och nöjda kunder!
- Matsvinn är ett återkommande problem för kioskarbetare och inköpare. I TeamPay finns statistik från all försäljning som enkelt kan nyttjas till bättre planering och inköp!
- Merförsäljning ger en fin liten bonus till slutresultatet. Kom ihåg att fråga om en kaffe till bullen, eller en korv till drickan!
- Med en kassa i mobilen kan man förbättra flödet genom att ta emot beställning och betalning direkt i kön. När kunden är i kassan är det bara att visa kvittot för uthämtning!
- I likhet med punkt fyra kan man också erbjuda hämtning av beställningar efter matchen, visa bara kvittot! I appen kan man skapa en egen mapp för förbeställning så man får riktigt bra kontroll!
- Känslan av att öppna kylen och se att all läsk är slut är inte kul. TeamPays statistikverktyg håller koll på varusaldot så att man kan rapportera inköpsbehov i god tid!
- Sänk priset vid stängningsdags för att minska svinnet och få en sista försäljningsboost. Kom bara ihåg att höja priset inför nästa match!
- Att räkna kassan och gör dagsavslut vid stängning drar ofta ut på tiden. Se därför till att använda verktygen i appen, för att se till så allt gått rätt till!