Therese Hettman
Ordförande
Hur fungerade introduktionen?
Det är enkelt att införa, föräldrarna förstår på en gång även om man inte har stått i en kassa tidigare. Vi har en kioskansvarig som introducerar nya ute i våra matchhallar. Bemanning på A-lagsmatcher har också hjälp till att skapa kännedom och möjlighet att få testa under trygga former.
Vilka värden ser du med TeamPay?
Det blir lättare uppföljning på vad som säljs. Vi får koll på försäljningen på ett helt annat sätt – rent generellt. Sedan är det enkelt att göra förändringar t ex prisjusteringar och tillägg av nya varor. Vi säkerställer att vi får in rätt pengar.
Vi kan dessutom också tracka gratis erbjudanden som t ex VIP, kaffe till funktionärer och gratis entréer.
Vad ser du för vinster i den löpande matchverksamheten?
Jag tycker absolut att man ska använda det stort som smått. Vi har inte alls bara tänkt att det ska guida oss när vi har våran stora handbollscup en gång per år, utan i vardagen också. Det ska bli kul att se hur vi kan minska svinn och förändra våra arbetssätt genom att ta med oss kassan och jobba på fältet och i arenan.
Själv så triggas jag av statistik så jag gillar att kunna gå in under en match för att stämma av hur försäljningen går!
Vad säger användarna och kunderna?
Alla tycker det är smidigt! Framför allt när de ska betala med swish. TeamPay snabbar upp swish betalningar! Kunderna lyfter fram snabbheten i expedieringen – att man också kan få kvitto om man vill är bra när vi säljer våra profilkläder.
Är det något mer du vill tillägga?
Jag gillar tanken med att det är enkelt att hoppa mellan kassorna för vi ser ett stort värde med att kunna flytta våra resurser dit köerna finns. Här kan vi lära oss av TeamPay att jobba effektivare gentemot våra kunder.