Dennis Wikstén & Tonje Eriksen
Kassör & Kioskansvarig
Varför valde ni att använda TeamPay på era hemmamatcher?
Vi såg potentialen att bättre kunna ta tillvara på möjligheten att sälja mat och dryck både före matchstart och under den korta periodpausen. Vi har en ganska stor publikmängd och ingen vill handla när köerna är för långa. Publiken uppskattar vårt arbetssätt där vi erbjuder kunder som handlar före match att köpa förköpsbiljetter till kommande paus. Då slipper de stå i kö igen utan kan gå direkt till utlämningsstationen.
Hur fungerade introduktionen?
Eftersom appen är intuitiv behövs ingen utbildning utan det är bara att sätta igång efter att man fått en inbjudan till systemet. De som står i kassorna upplever att köerna går snabbare när man slipper huvudräkning. Betalmomentet med Swish går också fortare tack vare den unika QR-koden som ger en förprogrammerad summa att betala mot.
Hur går försäljningen med TeamPay?
Vi säljer mer både inför matchen och i paus vilket gett en ökad omsättning på hela 20%. Sedan är vi är mycket nöjda med den förbättrade servicen som vi nu kan erbjuda vår publik.
Vilka värden ser ni mer?
Vi ser att TeamPay möjliggör många korta köer istället för få och långa. Våra volontärer är jättenöjda och känner ingen stress trots att de flesta aldrig stått i en kassa tidigare. Det är enkelt att ta betalt och att man kan lätt hjälpas åt genom att snabbt öppna upp fler kassor vid behov. Det gör stor skillnad att många är beredda på att ta betalt vid spelavbrottet.
Vad blir nästa steg för er förening?
Vi har planer på att frångå vår klassiska lottring som ändå ger en ganska begränsad förtjänst. Att med hjälp av TeamPay införa 50-50 lotter hade varit intressant att testa eftersom appen gör att vi kan vara fler som säljer och agera mer uppsökande än som nu när vi står vid en för publiken känd punkt.