Vår ledstjärna är lättanvända produkter som ska ha en låg tröskel att komma igång med. Därför är TeamPay så enkel att det inte behövs några svåra manualer för att införa eller använda det – starta upp, berätta för era medlemmar att ni kommer använda TeamPay för er försäljning, bjud in dem till ert konto och vips så är ni igång.
Det är ett stort löfte, så därför erbjuder vi en testperiod för att ni ska känna er trygga innan ni tar steget. För att testperioden ska bli så enkel och lyckad som möjligt har vi sammanställt den här sidan med lite tips och trix för att förenkla. Precis som tanken med allt annat vi gör.

En 5 stegsprocess till ett perfekt test...
För att få ut så mkt som möjligt av testperioden så har vi ett par förslag.
- Utse en ambassadör
Låt den här personen skapa ert konto och er förening. Då blir processen tydligt den personens ansvar och risken för att något rinner ut i sanden minskar. En kiosk-/försäljningansvarig brukar vara ett lämpligt val. - Välj ett tillfälle
Nästa match eller sammankomst är perfekt. Det tar nämligen inte längre än tio minuter att vara igång. Inga långa processer, ingen väntan på hårdvara. Bara ett par klick och sen är det klart. - Förbered försäljningen
Skapa de kassor och produkter som behövs, kanske en Kiosk och en Entré eller Parkering. Med hjälp av färdiga mallar i appen går detta väldigt fort och man kan enkelt justera produkter och priser till sina egna.
Här kan det också vara lämpligt att använda vårt Testprotokoll, då missar man inga processer eller funktioner som appen erbjuder.
- Bjud in en mindre grupp och testa
Inför eller vid själva försäljningstillfället är det enkelt att via sms eller QR-kod bjuda in de personer som ska hjälpa till. De ansluter automatiskt till er förening, väljer aktuell kassa och kan på en minut börja ta emot kunder i kassan. Enklare kan det inte bli! - Utvärdera
När försäljningen är avslutad så gör ni ett dagsavslut, får er rapport och kan känna efter om detta var vad ni trodde. Hur reagerade kunderna? Vad tyckte de medlemmar som stod i kassan?
Vi tror att det gick bra, att ni var flera som anslöt till kassan när det blev kö, att era intäkter ökade för att det gick fortare och enklare. Vi tror att det här var något för er.
Är det lika enkelt att införa som att använda?
För oss är det lika viktigt att kunna visa upp enkelheten vid ett införande av TeamPay i en hel förening som att använda appen i sig. Vi vill få bort rädslor och farhågor på att det skulle vara ett krävande moment genom att faktiskt visa på hur det går till och att sanningen är det motsatta.
Ett stöd som håller och ger värde över tid
Vi finns så klart inte bara till vid test, i vår blogg hittar ni massor med matnyttig info om hur man använda TeamPay utöver grundfunktionerna, hur man effektiviserar försäljningen, tar hand om köer och massa annat som förhoppningsvis kan vara till hjälp för just er förening.


Flera sätt för att få ihop en test i närtid
- Du kan simulera en försäljning genom att utföra alla moment i vår demoversion.
- TeamPay kräver inga förberedelser utan en kassa kan skapas på bara några minuter. Så varför inte passa på att testa direkt vid nästa match eller tävling?
Eftersom TeamPay är något som förenklar och skapar engagemang redan från början så finns ingen anledning till att vänta med ett införande till ”nästa säsong” utan se hellre till att förbereda er på bästa sätt inför den. - Om er förening just nu inte har verksamhet på grund av off season så kan man enkelt skapa kassor för andra ändamål som t ex för att medverka vid en loppis, baka och sälja fikabröd på stan eller plastpåsar inför bär-/höstsäsong.
Möjligheterna är många.