Gör det tråkiga roligt!
Kassasystem blir ofta ”kassa system” för en förening. Tills nu.
Med TeamPay får ni möjligheten att flexibelt variera er bemanning i förhållande till belastning, ni kan låta några sälja lotter på en läktare, nån eller några tar hand om entrén och i kiosken kan ni öppna och stänga säljstationer i takt med att behovet förändras. Allt på samma sätt, i samma app.
På köpet kommer också minskad stress och ökad trygghet för era medlemmar och volontärer. Ökad försäljning, uppföljning, möjlighet till inköpsplanering och en minskad transaktionsdjungel.
Det bästa av allt?
TeamPay är så enkelt att använda att ”vår farmor klarar av det”.


Ge era idella krafter verktyg att lyckas.
”Kaffe 15kr, korv 20kr, chips 30kr… det blir…” – att slippa räkna i huvudet är en av TeamPays mest effektiva och tryggande fördelar för era volotärer. Med TeamPay räknas inte bara summan ihop, utan vill kunden t ex betala med Swish så genereras dessutom en unik QR-kod som innehåller både rätt mottagare och rätt summa. Då vet man att det blir rätt, varje gång.
Statistiken och uppdelningen av olika betalsätt gör dessutom att föreningen enkelt kan se över sitt behov av att använda kontanter över huvud taget.
Halvtid - en möjlighet, inte en flaskhals!
Alla känner igen problemet. Det är match, alla vill ha sitt kaffe innan matchen börjar, med bara en person i kassan blir det trångt och stressigt. Sen händer ingenting i kiosken. Förrän halvtid. Samma visa.
Med TeamPay kan alla medlemmar vara en egen kassa och ta hand om var sin kö. 100 personer i en kö på femton minuters paus, blir plötsligt 10 personer i 10 köer. I samma kiosk.
Ni hinner då serva fler kunder, kunderna slipper stå i kör, ni får större intäkter och stressen för era volontärer minskar…
En lösning för alla behov.
De flesta befintliga system för försäljning bygger på att man har ett sortiment som man säljer från en butik. Men en förening kan ju ha flera olika ”butiker” både per förening och per lag, totalt kanske tiotals olika produktutbud, alltifrån hamburgare och korv, till lotter, parkeringsavgifter och föreningskläder.
TeamPay är byggt just för det här, man kan skapa obegränsat antal kassor. Var och en för sitt unika ändamål, med sitt unika utbud, och varje lag/grupp kan ha egna eller föreningsövergripande kassor.
Flickor 10 vill sälja julgranar? Inga problem. Bara skapa en kassa där och då, lägga till julgranen och prissätta och sätta igång. Fika ett par timmar senare på Pojkar 12’s sammandrag? Ok! Länets största cup med 400 volontärer över tre dagar? Hur enkelt som helst!

Fortfarande osäker?
Ett vanligt bekymmer vid idrottsliga arrangemang som lockar mycket folk är att besökarna inte kan eller vill handla eftersom det tar för lång tid att stå i kö. Flaskhalsar föder flaskhalsar så kö på ett ställe skapar ofta kö i ett senare skede på annat ställe. Hur mycket det här påverkar försäljningen är sällan känt eftersom det inte sker någon registrering av de köp eller analys av försäljning utan man gör som man alltid gjort.
Det krävs ingen raketforskning för att skapa helt andra förutsättningar
- Om man hjälps åt med att ta hand om en lång kö så går det snabbare och fler kunder kan handla. Med TeamPay kan man enkelt bjuda in fler användare som hjälper till att ta hand om en plötsligt eller förväntad köbildning. Från en sekund till en annan kan scenariot förändras helt.
- Med enkel och lättillgänglig försäljningsstatistik så är det roligt att intressera sig för prisbilder, utbud och åtgång i förhållande till föreningens och lagens arrangemang. Det gör också att risken för matsvinn och felköp kan minskas över tid.
- När köp registreras får föreningen en bättre överblick på vilka aktiviteter som ger god lönsamhet och tvärtom. Genom att fokusera på det som ger god förtjänst och strunta i det som bara tar tid värnar föreningen om sina ideella krafter på bästa sätt.
Med TeamPay får medlemmar och funktionärer ett tryggt sätt att hantera pengar, minska risken för att göra fel och arbeta med smarta lösningar som snabbt betar av köer och ger god kundservice. Det blir enklare och roligare att engagera sig 🙂
För de som står och tar betalt
Man slipper huvudräkning under press – TeamPay är lika enkel som en miniräknare. Unika Swish QR-koder för varje köp gör att uppgifterna om mottagare och summa blir rätt, varje gång.
För de som ska göra inköp
Man slipper gissa och det blir lättare att göra inköps som matchar det som säljs. Försäljningsstatistik på vad som faktiskt går åt gör att det blir det lättare att göra inköp som matchar åtgång.
För de som ska planera för förberedelser kopplat till åtgång
Det blir också lättare för de som ska styra förberedelser när man kan ställa bättre prognoser på förväntad åtgång. Man kan förhindra överproduktion och stora mängder matsvinn men också underproduktion där man snabbt säljer slut och möjligheten att kunna sälja uteblir. TeamPay är ett intelligent planerings- och beslutsstöd vid sidan om ett smart och användarvänligt sätt att ta betalt.
För kassören
Underlag kopplat till försäljningar som görs både föreningsövergripande och på initiativ av olika lag gör att transaktionsdjungeln blir hanterbar. TeamPay hjälper föreningar som vill få kontroll och ta ansvar över alla föreningsmedel tack vare den spårbarhet som erbjuds. Att behöva använda privata konton för avstämning och indrivarfunktion kan med TeamPays hjälp bli ett minne blott.
Registring vid köp
Köpregistrering jämfört med att endast dumpa pengar i ett kassaskrin ger dagsrapporter med enkla sammanställningar för uppföljning och utvärdering. På så vis kan föreningen få koll på sina försäljningar, både de som är av kontinuerlig karaktär och de som utförs under avgränsade perioder.
Utvärdering av aktiviteter
Man kan enkelt utvärdera om en viss försäljningsaktivitet är värd att upprepa igen eller hur stor förtjänsten blir i förhållande till vad som maximalt var möjligt. Med kännedom om förluster och flaskhalsar kan vi enkelt förändra förutsättningar till det bättre och då också resultatet.
Överblick på pengaströmmar
När aktiviteter kan kopplas till utförare blir det enkelt att se till att pengar landar på rätt konto, både för en liten och stor förening. Att uteslutande använda föreningens konton till samtliga transaktioner blir snabbt en självklarhet med TeamPay.
Ekonomisk transparens ökar delaktighet
Genom automatiska återkopplingar med statistik i realtid skapas ett större engagemang. När arrangemang sker på olika arenor samtidigt kan det t o m leda till en lättsam och positiv tävlan grupper emellan.
Enklare arbetssätt ökar viljan att ställa upp
Eftersom TeamPay förenklar och uppmuntrar till att jobba tillsammans, känner sig snabbt fler personer trygga och villiga att hjälpa till med föreningens olika försäljningsaktiviteter.
Bättre förtjänster på kortare tid
Vi vill hjälpa föreningar till att jobba enklare och smartare. Med mindre tidsåtgång för större förtjänster blir inställningen och motivationen starkare för medlemmar och volontärer att ställa upp.